خودکارانقلابی / حجت صدیق نژاد بیرجندی مسک

خودکارانقلابی / حجت صدیق نژاد بیرجندی مسک
آنها که بیشتر می شناسندم می دانند که "اهل" سیاست نیستم! ولی به آن مبتلا هستم. معتقدم سیاست "اهل" خودش را دارد و ما اهلیت آنرا نداریم. سیاست عین زندگی امروز ماست. با تخیل و انتزاع هم کنار نمی رود... مگر خدایی ما را نجات دهد!

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نگهان نوری از شرق تابید

خون خورشید آتش در شفق زد

مردی از شرق برخاست

آسمان را ورق زد

و  خورشید طلوع کرد.

 

       طلوع کرد تا مایه ی خیر و برکت شود ، منبعی از نور و آرامش . انها که در طلب نور بودند و تشنه ی گرمای آفتاب ، در پرتوی نور خورشید نشستند به شاگردی . نشستند و چشم دوختند به او . نور گرفتند و گرما . عاشقانه خورشید را نظاره کردند و انقدر از آفتاب توصیه ها و نور رهنمودهایش بهره گرفتند و آنقدر در این راه نورانی و آفتابی مانند ، تا به رنگ افتاب شدند . و خورشید ، سلسه ی آفتاب را بنیان نهاد تا 30 سال بعد ، نسلی از او به یادگار بماند.

نسل آفتاب.

       و آفتاب ، میراث خورشید است ، میراثی که پس از گذشت سی سال همچنان نو نگه داشته شده است تا از اهالی نسل افتاب به سرمایه های عظیم و جوان امروز و پیشکسوتان فردا انتقال یابد.

        این روزها بازخوانی اندیشه های ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ما را بیش از هر زمان متوجه اهمیت تاریخ و دقت نظر در بررسی جریانات مختلف در طول سی سال انقلاب می نماید. جریاناتی که حضرت امام (ره) با ان دید وسیع و الهی خود همیشه انها را رصد می کردند و پاسخ انها را قاطعانه می دادند و پس از ایشان نیز به حق مقام معظم رهبری آیت ... العظمی خامنه ای آنها را شناسایی و با تدابیر حکیمانه خود راه گشا می شوند و چه حکیمانه است کلام رهبرفرزانه انقلاب که می فرمایند: مردم اگر بصیرت داشته باشند ، غبار آلودگی فتنه گمراهشان نمی کند و به اشتباه نمی اندازد.

          در یک نگاه کلی به عمر سی ساله انقلاب اسلامی بستر تلاش سه نسل قابل مشاهد و بررسی است .                   اول انقلاب؛ همان نسلی بودند که با رهبری الهی و عالمانه امام خمینی (ره) در مقابل بیدادگری رژیم منحوس پهلوی قیام کردند و با نثار جان ، نهال نوپای انقلاب را از سال 42 تا بهمن 57 از گزند مرارت های رژیم بیدادگری ستم شاهی و توطئه های امریکا و انگلیس مصون داشتند.

          نسلی که با ایمان به خدا و مجاهدت بی پایان پیروزی انقلاب اسلامی را در 22 بهمن ماه به جهانبان اعلام نمودند و با فریاد رسا به تمام دشمنان اسلام اعلام کردند که پیام انقلاب اسلامی ایران استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی است . و این شعاری نیست که در رهگذر زمان رنگ کنهگی بخود بگیرد. نسلی که 8 سال دفاع مقدس را تجربه کرد و با ارده ی پولادین خود حماسه ای غرور آفرین را در کتاب تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساند.

         8 سال جنگ حق  در مقابل تمام کفر ، مردان و زنانی تربیت کرده که شیران روز و زهدان شب بودن و مردان و زنانی که تا دیروز تکلیف را جهاد در میدان جنگ می دانستند و همتشان در حفظ پایه های اسلام بود به اهدا والای حضرت امام (ره) می اندیشیدند.

         حال دیگر نهال انقلاب اسلامی شکوفا گشته و ایران اسلامی در عرصه جهانی  مطرح ؛ این یعنی سینه ای سپر در برابر یک دنیا چشم حرص که می خواهند درخت انقلاب اسلامی را بخشکانند اما این بار تصمیم به حمله نظامی ندارند بلکه به فرموده رهبری عالیقدر زمان ، زمان تهاجم و شبیخون فرهنگی است.

با دیگر صف آرایی تمام کفر در برابر ایمان ...

       نسل سوم انقلاب زمانی امانت انقلاب را تحویل گرفته است ، که باید  بیش تر از هر زمان دیگری تلاش کند ... سازندگی کند ، سکوی های علمی، تحقیقاتی و ورزشی دنیا را از ان خود کند، صادر کننده ایمان و معرفت ناب شیعی باشد ، یاریگر وارثان حقیقی زمین و عدالت گستر باشد . غرب تمام قد و با تمام قوا تصمیم به نابودی انقلاب اسلامی گرفته است . و این بار جنگ نرم ...

جنگ نرم یعنی نشانه گرفتن آرمان ها و اعتقادات ، یعنی تفرقه افکنی ... به فرمنده رهبری فرزانه «فتنه»

        آنچه می تواند در این مسیر پرخطر ،راه گشا و چراغ هدایت باشد ، قطعاً بازخانی اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) و تبعیت از « اصل ولایت فقیه» می باشد.

      نسل اول و دوم انقلاب به خوبی ثابت کردن که عاشوراییانی ولایت پذیر  و دریا دیده اند . نسل حسینیانی  که نماز ظهر عاشورا را باوز کردند و کربلای ایران را به همت و خون خویش آراستند.

       نسل سوم انقلاب حال دیگر به خوبی می داند که مفهم بصیرت و حقیقت به تعبیر مقام معظم رهبری به چه معناست. خوب می داند که امانت دار همت مردان و زنان غبرتمندی است که مفهوم واقعی هیهات  مناالذله را با تمام وجود درک کردند و پاسخگوی هل من ناصر ینصرنی امام خمینی (ع) بودند.

        امروز ما فرزندان نسل اول و نسل دوم انقلاب ، دستان پدران و مادران غیرتمندمان را به گرمی می فشاریم و بوسه ی مهر بر قلب های دریاییشان می زنیم و با تمام وجود ثابت خواهیم کرد که ما زینبیان زمان ، عاشورا و عاشوراییان را فراموش نخواهیم کرد و با ایمان و امید یه عنایات خاص خدای مهربان پرچم پر افتخار این انقلاب عظیم را به دست پرمهر و صلابت امام زمان خویش تحویل خواهیم داد.

« اللهم وفقنا لما تحب و ترضی ، واجعل عواقب امورنا خیرا»

 

 

                             حجت صدیق نژاد

                                 عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

                                 خراسان جنوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی