مصاحبه با  جناب آقای حجّت صدیق نژاد

عضو مجمع مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

_ از پایه چندم دبیرستان وارد اتّحادیه انجمن های اسلامی شدید و چند ساله که در اتّحادیه فعّالیّت دارید؟

سال اوّل دبیرستان که بودم کم و بیش با انجمن اسلامی مدرسه آشنا بودم ولی متأسّفانه لیاقت حضور در جمع  بچّه های با صفای انجمن اسلامی رو پیدا نکردم . ایّام تابستان  آشنای بیشتری نسبت به انجمن بواسطه یکی از عزیزان پیدا کردم که باعث حضور بیشتر بنده در انجمن شد .با آغاز سال تحصیلی علاقه مضافی برای فعّالیّت در انجمن اسلامی مدرسه داشتم آن زمان هنوز مسئول انجمن مدرسه نشده بودم و ارتباطم با مسئول انجمن بیشتر شده بود بعد بنا به مسائلی که خودم هم خوب مطلّع نسیتم مسئول انجمن اسلامی مدرسه احساس کرد که باید از مسئولیّت انجمن اسلامی مدرسه کناره گیری کنه و بعد هم که بنا به جهت سابقه فعّالیّت های اجتماعی و فرهنگی بنده در سنوات گذشته و اعتماد عزیزان در اتّحادیّه استان نسبت به بنده ؛ بنده به عنوان مسئول انجمن اسلامی مدرسه علّامه طباطبایی انتخاب شدم.

-  چه چیزی رو توفضای اتّحادیه دیدید که بهش جذب شدید و علاقه پیدا کردید ؟

راستش فضای سالم و جمع ساده و بااخلاص ، با غیرت ، حماسه آفرین . روحیّه ی توکّل بر خدا و روح الهی حاکم در کار های انجمن ؛ مددگیری بچّه از صاحب تشکیلاتشون (امام زمان (عج) ) و همکلاسی های آسمانی ؛ خدمت در پادگان (قرارگاه) دانش آموزی زیر سایه پرخیر و برکت ولایت و خیلی خوبی ها دیگه که نمیشه مثل اون ها رو در سایر تشکّلات پیدا کرد و نمیشه سایر تشکّلات رو با انجمن اسلامی مقایسه کرد و همین کار انجمن رو سخت تر کرده فکر کنم.

-  نظر والدینتون نسبت به انجمن و فعّالیّت های اجتماعی،فرهنگی شما چی هست ؟

فکر کنم شناخت پدر و مادرم عزیزم که جا داره از صبوری ها و همراهی های یشان و فراهم کردن بستری که باعث حضور بنده در سنگر انجمن اسلامی شده تشکّر کنم ؛ فکر می کنم نه تنها پدر و مادر من بلکه فکر تمام والدین اعضای انجمن از انجمن اطّلاعات کافی نداشته باشند و از این بابت ناراحت هستم هر چند که همایش ها و برنامه هایی را با حضور والدین بچّه ها اجرا کردِم مثل ((همایش فانوس راه)) امّا کافی نیست و به نظر بنده باید ارتباط والدین بچّه هابا اتّحادّیه بیشتر بشه تا هم والدین خیالشون راحت تر بشه هم ما می تونیم از حضور اونا در انجمن استفاده بکنیم.

-  اتّحادیّه آیا در موقعیّت و نقش اجتماعی و حتّی فردی شما تأثیر و نقشی داشته یا نه ؟

اتّحادیّه میشه گفت در همه ابعاد زندگی بنده، مانند هدف و راه زندگی بنده نقش و تأثیر بسزایی داشته و در حقیقت ، بنده دوران حضور خود رو در اتِحادیّه انجمن های اسلامی ، دوره ی طلایی و شکوفایی خودم می دونم و مطمئنّاً روی همه بچّه ها هم، همچین تأثیری داشته  و دارد . مثل غنچه ای میمونه که با حضور در انجمن شکوفا می شه.

-  یک خاطره ی تلخ با تمام شیرنی های اتّحادیّه و یک خاطره ی شیرین از اتّحادیّه برامون تعریف می کنین؟

تمام لحظه های حضور در انجمن اسلامی با تمام مشکلات و سختی ها شیرین هست  اما عدم حضورم در سال اول دبیرستان خیلی برام سخت و درد آور هست و همیشه حسرت اون رو می خورم.

- شما در جشنواره جوان ایرانی رتبه برتر کشور رو کسب کردین ؛ چه عامل یا عواملی رو سبب  کسب این مقام می دونید؟

در درجه اوّل لطف و عنایت خداوند متعال بوده که همیشه در همه حال بهترین یاری کننده بنده بوده است و علاوه بر لطف و عنایات حضرت حق تعالی و توسّل به حضرات مصومین(علیه السّلام) و یاری این حضرات بود و بعد از این دو والدین و خانواده بنده بودن که با فراهم کردن بستری مناسب در کسب این رتبه مرا یاری نمودن و بعد از آنان اتّحادیّه انجمن های اسلامی که نقش بسزایی در شخصیّت بنده داشته اند.

-  برای سال اوّلی ها(اعضای جدید انجمن) که تازه وارد اتّحادیّه شدن چه پیام و پیشنهادی دارید؟

بهشون میگم  قدر حضور در پایگاه فکری، فرهنگی انجمن اسلامی رو بدونید؛ زمان به سرعت در حال سپری شدن هست از لحظه لخظه حضور در انجمن اسلامی نهایت استفاده رو بکنید ، روزی می یاد که حسرت و افسوس این لحظه ها رو می خورید و میگید چه فرصته هایی را داشته اید که استفاده نکردین . در همه ی کار ها اوّل هدف و نتیجه اون  رو مشخّص کنید بعد هم کار رو به خدا واگذار کنید و از ائمه اطهار(علیهم السّلام) و شهدا هم مدد بگیرید.

-  اتّحادیّه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان در یک جمله :

قطعه ای از بهشت ؛ که به واسطه همکلاسی های آسمانی و بچّه های با اخلاص و مومن اتّحادیّه به روی زمین آمده تا محلّ تجمّع خوشکل ترین گلهای زمین باشه .

- بهترین هدیه و یادگاری که از اتّحادیّه گرفتین:

فکر کنم دست خط حاج آقای حاج علی اکبری که در بازدید از انجمن اسلامی مدرسه ام داشتن بهترین یادگاری باشه که اتّحادیّه به من داده باشه الآن هم نمونه این دست خط هم توی مدرسه ام و هم اتّحادیّه استان نصب هست.

- با شنیدن این کلمات زیر اوّلین جمله یا کلمه ای که به ذهنتان میاد رو برامون بگید؟

*سرگذشت پژوهی شهدا دانش آموز : محل قرار همکلاسی های زمینی با همکلاسی های آسمانی

*خیمه های معرفت : رفتن به سوی باغ سبز سعادت و آرمان شهر مهدوی

*عضو مجمع مرکزی : مسئولیّت سنگین نماینده یک جمع

* انجمن اسلامی مدرسه :خط مقدم جنگ نرم

*اردوی طلایه داران : محل خودسازی گروهی

- قشنگترین آرزوی یک نوجوان ؟

اللّهمَّ الرزُقنا التوفیق شهادةً فی سبیلک

- حرف آخر:

سعی کنیم بنده خوبی برای خدا و ولی خدا باشیم.